Поняття про профільне навчання

     
     Одне із найважливіших завдань модернізації шкільної освіти – всебічний розвиток учнів, їхніх творчих здібностей, умінь і навичок самоосвіти, формування у молоді готовності й адаптації до соціальних умов життя суспільства, які постійно змінюються. Розв’язання даного завдання неможливе без диференціації змісту, форм і методів навчання залежно від пізнавальних потреб, інтересів і здібностей школярів, саме тому й постає проблема запровадження у старшій школі профільного навчання.
     У концепції профільного навчання у старшій школі зазначено, що профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів, створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, яке забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального процесу.
  Метою впровадження профільного навчання є забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки, неперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства.
 Профільне навчання спрямоване на формування ключових компетентностей старшокласників, набуття ними навичок самостійної науково- практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.
     Основними завданнями профільного навчання є:
  1) створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки;
  2) забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення старшокласників, формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією;
  3) формування загальнокультурної, соціальної, комунікативної, інформаційної, громадянської, технічної, здоров'язберігаючої компетенцій учнів на допрофесійному рівні, спрямування молоді щодо майбутньої професійної діяльності;
   4) забезпечення наступно-перспективних зв'язків між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.

Немає коментарів:

Дописати коментар